DHL angażuje się w zrównoważony rozwój
Coraz więcej firm związanych z e-commerce stara się wprowadzać w życie działania przyjazne środowisku. Wyjątkiem w tej kwestii nie jest DHL, czyli niemiecka firma zajmująca się przewozem przesyłek i logistyką. Co dokładnie planuje spółka?
Plany spółki DHL
Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju są elementem strategii biznesowej DHL. Planowane są inwestycje w takie projekty, jak elektryfikacja floty, eko-opakowania, odnawialne źródła energii czy w pełni ekologiczne dostawy. Do 2030 Grupa DP DHL wpłaci 7 miliardów euro na ochronę klimatu, z czego 115 milionów zostanie przeznaczonych właśnie na elektryfikację floty (docelowo 60% pojazdów mają stanowić elektryczne samochody).
Green washing
Firmy z sektora e-commerce muszą dostosowywać swoje praktyki do wymogów unijnego Zielonego Ładu. Wiele przedsiębiorstw stosuje jednak nieuczciwe metody, czyli tzw. „green washing”. Podczas konferencji „E-commerce 2022. Szanse, trendy, wyzwania”, organizowanej przez Konfederację Lewiatan razem z DHL Parcel, będzie można dowiedzieć się, jak rozpoznać tego typu tricki.