Decathlon rozwija skrzydła poprzez marketplace
Decathlon, jako firma-gigant, zdecydował się na pomoc mniej rozpoznawalnym markom. Wszystko za pomocą marketplace, czyli miejsca, w którym klienci w prosty sposób skorzystają z oferty sportowej lokalnych firm.
Na czym to wszystko polega?
Firma Decathlon otwiera pierwszy sportowy marketplace, gdzie będzie można kupić produkty od zewnętrznych partnerów. To omnichannelowy ekosystem, mający rozwijać sport w Polsce. Decathlon funkcjonuje w naszym kraju od 20 lat, a jego obroty wynoszą 2 mld zł, z czego ok. 27% to obrót w kanale digital. Marketplace jeszcze bardziej wzmocni ten obszar, zapewniając jakościowe produkty sportowe w atrakcyjnych cenach.
Korzyści płynące z marketplace
Decathlon użyczy partnerom nie tylko swojej wiedzy, pomoże również przy logistyce, serwisie, promocji i marketingu. Oprócz tego, zajmie się ewentualnymi zwrotami. Na początku produkty z marketplace wysyłane będą przez partnerów, ale z czasem się to zmieni. To dobra wiadomość dla lokalnych sprzedawców i miłośników sportu, ponieważ oferta zostanie zwiększona. Dla firmy Decathlon istotne jest wspieranie polskiej gospodarki.