Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Czym jest e-commerce? Jak zacząć zarabiać na handlu w Internecie?

Piątek, 2 Lipiec 2021

Doskonale rozwijająca się branża e-commerce kryje w sobie olbrzymi potencjał. Pandemia pokazała, że działalność w sieci może stanowić doskonałą odpowiedź na kryzysy – umożliwia elastyczność, daje dostęp do całej rzeszy nowych klientów i nawet w trudnych warunkach pozwala na rozwinięcie skrzydeł. To idealny moment, by ruszyć ze swoim internetowym biznesem, stać się swoim własnym szefem i zacząć zarabiać świetne pieniądze. Dlaczego warto się tym zająć, od czego zacząć i co wiąże się z działalnością e-commerce?

E-commerce – czym dokładnie jest?

E-commerce to inaczej handel internetowy. Choć nie tylko – to bardzo szerokie pojęcie, obejmujące zarówno sklepy internetowe, jak i e-aukcje, działalność internetowych kantorów, zakładów bukmacherskich i wszelkie inne formy handlu odbywającego się drogą elektroniczną. E-commerce to także wszelkie działania przyczyniające się do zawierania transakcji przez Internet, a więc marketing internetowy, kampanie reklamowe przeprowadzane online, pozycjonowanie i tym podobne.

Zalety i wady działalności w branży e-commerce

Wydawać by się mogło, że handel przez Internet w każdym względzie przewyższa stacjonarne biznesy. Generuje znacznie niższe koszty uruchomienia i prowadzenia działalności: nie musisz utrzymywać dużego magazynu, lokalu oraz dużej liczby pracowników. Dostęp do klientów nie jest ograniczony lokalizacją sklepu ani zakazem handlu w niedzielę. Z drugiej strony należy pamiętać o tym, że e-commerce wiąże się z dużo większą konkurencją na rynku i bardziej zażartą walką o uwagę klienta. Kupujący nie mają możliwości obejrzeć towaru przed zakupem, dużą trudność nastręcza również zadbanie o bezpieczeństwo danych i transakcji. Minusem jest też zależność od działania serwera i strony – w przypadku awarii cały Twój biznes się zatrzymuje. Problemy mogą także dotyczyć logistyki i dostarczania zamówień.

Jak rozpocząć swoją przygodę z e-commerce?

Choć uruchomienie e-sklepu kusi szybkim rozpoczęciem działalności, lepiej zacząć od przemyślanej strategii działania. Zastanów się, jakie są Twoje cele, do kogo chcesz dotrzeć i jakie działania przyciągną do Ciebie klientów. Dobrym pomysłem jest zwrócenie się do specjalistów, gdyż należy zadbać o każdy szczegół: od wyboru platformy e-commerce, przez identyfikację wizualną, operatora płatności, zabezpieczenie danych, aż po pozycjonowanie, kampanie reklamowe i wiele innych elementów. Warto od początku monitorować skuteczność działań – dzięki temu będziesz wiedzieć, co robić, by Twój sklep internetowy rozwijał się jeszcze lepiej.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...