Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Czym jest e-commerce? Jak zacząć zarabiać na handlu w Internecie?

2021.07.02

Doskonale rozwijająca się branża e-commerce kryje w sobie olbrzymi potencjał. Pandemia pokazała, że działalność w sieci może stanowić doskonałą odpowiedź na kryzysy – umożliwia elastyczność, daje dostęp do całej rzeszy nowych klientów i nawet w trudnych warunkach pozwala na rozwinięcie skrzydeł. To idealny moment, by ruszyć ze swoim internetowym biznesem, stać się swoim własnym szefem i zacząć zarabiać świetne pieniądze. Dlaczego warto się tym zająć, od czego zacząć i co wiąże się z działalnością e-commerce?

E-commerce – czym dokładnie jest?

E-commerce to inaczej handel internetowy. Choć nie tylko – to bardzo szerokie pojęcie, obejmujące zarówno sklepy internetowe, jak i e-aukcje, działalność internetowych kantorów, zakładów bukmacherskich i wszelkie inne formy handlu odbywającego się drogą elektroniczną. E-commerce to także wszelkie działania przyczyniające się do zawierania transakcji przez Internet, a więc marketing internetowy, kampanie reklamowe przeprowadzane online, pozycjonowanie i tym podobne.

Zalety i wady działalności w branży e-commerce

Wydawać by się mogło, że handel przez Internet w każdym względzie przewyższa stacjonarne biznesy. Generuje znacznie niższe koszty uruchomienia i prowadzenia działalności: nie musisz utrzymywać dużego magazynu, lokalu oraz dużej liczby pracowników. Dostęp do klientów nie jest ograniczony lokalizacją sklepu ani zakazem handlu w niedzielę. Z drugiej strony należy pamiętać o tym, że e-commerce wiąże się z dużo większą konkurencją na rynku i bardziej zażartą walką o uwagę klienta. Kupujący nie mają możliwości obejrzeć towaru przed zakupem, dużą trudność nastręcza również zadbanie o bezpieczeństwo danych i transakcji. Minusem jest też zależność od działania serwera i strony – w przypadku awarii cały Twój biznes się zatrzymuje. Problemy mogą także dotyczyć logistyki i dostarczania zamówień.

Jak rozpocząć swoją przygodę z e-commerce?

Choć uruchomienie e-sklepu kusi szybkim rozpoczęciem działalności, lepiej zacząć od przemyślanej strategii działania. Zastanów się, jakie są Twoje cele, do kogo chcesz dotrzeć i jakie działania przyciągną do Ciebie klientów. Dobrym pomysłem jest zwrócenie się do specjalistów, gdyż należy zadbać o każdy szczegół: od wyboru platformy e-commerce, przez identyfikację wizualną, operatora płatności, zabezpieczenie danych, aż po pozycjonowanie, kampanie reklamowe i wiele innych elementów. Warto od początku monitorować skuteczność działań – dzięki temu będziesz wiedzieć, co robić, by Twój sklep internetowy rozwijał się jeszcze lepiej.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...