Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

Czym jest e-commerce? Jak zacząć zarabiać na handlu w Internecie?

2021.07.02

Doskonale rozwijająca się branża e-commerce kryje w sobie olbrzymi potencjał. Pandemia pokazała, że działalność w sieci może stanowić doskonałą odpowiedź na kryzysy – umożliwia elastyczność, daje dostęp do całej rzeszy nowych klientów i nawet w trudnych warunkach pozwala na rozwinięcie skrzydeł. To idealny moment, by ruszyć ze swoim internetowym biznesem, stać się swoim własnym szefem i zacząć zarabiać świetne pieniądze. Dlaczego warto się tym zająć, od czego zacząć i co wiąże się z działalnością e-commerce?

E-commerce – czym dokładnie jest?

E-commerce to inaczej handel internetowy. Choć nie tylko – to bardzo szerokie pojęcie, obejmujące zarówno sklepy internetowe, jak i e-aukcje, działalność internetowych kantorów, zakładów bukmacherskich i wszelkie inne formy handlu odbywającego się drogą elektroniczną. E-commerce to także wszelkie działania przyczyniające się do zawierania transakcji przez Internet, a więc marketing internetowy, kampanie reklamowe przeprowadzane online, pozycjonowanie i tym podobne.

Zalety i wady działalności w branży e-commerce

Wydawać by się mogło, że handel przez Internet w każdym względzie przewyższa stacjonarne biznesy. Generuje znacznie niższe koszty uruchomienia i prowadzenia działalności: nie musisz utrzymywać dużego magazynu, lokalu oraz dużej liczby pracowników. Dostęp do klientów nie jest ograniczony lokalizacją sklepu ani zakazem handlu w niedzielę. Z drugiej strony należy pamiętać o tym, że e-commerce wiąże się z dużo większą konkurencją na rynku i bardziej zażartą walką o uwagę klienta. Kupujący nie mają możliwości obejrzeć towaru przed zakupem, dużą trudność nastręcza również zadbanie o bezpieczeństwo danych i transakcji. Minusem jest też zależność od działania serwera i strony – w przypadku awarii cały Twój biznes się zatrzymuje. Problemy mogą także dotyczyć logistyki i dostarczania zamówień.

Jak rozpocząć swoją przygodę z e-commerce?

Choć uruchomienie e-sklepu kusi szybkim rozpoczęciem działalności, lepiej zacząć od przemyślanej strategii działania. Zastanów się, jakie są Twoje cele, do kogo chcesz dotrzeć i jakie działania przyciągną do Ciebie klientów. Dobrym pomysłem jest zwrócenie się do specjalistów, gdyż należy zadbać o każdy szczegół: od wyboru platformy e-commerce, przez identyfikację wizualną, operatora płatności, zabezpieczenie danych, aż po pozycjonowanie, kampanie reklamowe i wiele innych elementów. Warto od początku monitorować skuteczność działań – dzięki temu będziesz wiedzieć, co robić, by Twój sklep internetowy rozwijał się jeszcze lepiej.

Polecamy