Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Lipiec 2024

Czy Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych? Znamy odpowiedź!

2024.02.13

Programy lojalnościowe stają się coraz popularniejsze wśród kupujących, a dla wielu z nas powoli stają się standardem. 2 na 3 dorosłych Polaków bierze udział w przynajmniej jednym z nich, a 90% uczestników korzysta w tym celu z aplikacji mobilnych. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z Monitora Programów Lojalnościowych 2023?

Najpopularniejsze programy lojalnościowe w 2023 roku

W 2023 roku odsetek uczestników programów lojalnościowych w Polsce ustabilizował się na poziomie 64% – to zaledwie o 2 p.p. więcej niż w 2022 roku i o 1 p.p. mniej niż w roku 2021. Udział w co najmniej jednym programie zadeklarowało 67% kobiet i 60% mężczyzn. Najchętniej wybierana przez Polaków jest Moja Biedronka (41%), na kolejnym miejscu znajdują się Vitay Orlenu (18%), Lidl Plus (18%), Kaufland Card (9%) oraz Rossmann (9%).

Aplikacje mobilne

Do 90% (96% w grupie wiekowej 18-25 lat) wzrósł odsetek uczestników programów lojalnościowych, który posiadają ich aplikacje mobilne. Korzysta z nich – najczęściej w trakcie robienia zakupów – 92% użytkowników programu Żappka, 87% Lidl Plus i 79% Klubu Rossmann, ale tylko połowa uczestników programu Moja Biedronka. Do najbardziej aktywnych użytkowników należą ci korzystający z programów lojalnościowych sklepów spożywczych.

Polecamy