Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Czwarty kwartał 2023 w Amazonie – wzrosty przewyższyły oczekiwania

2024.02.05

W ubiegłym tygodniu Amazon podzielił się raportem finansowym za czwarty kwartał roku 2023. Gigant e-commerce odnotował 14% wzrost przychodów, osiągając łącznie 170 mld USD, przewyższając przewidywane 166,21 mld USD szacowane przez analityków.

Wyniki finansowe Amazona

Amazon.com Inc. ogłosił w ubiegły czwartek, że jego całkowita sprzedaż netto w czwartym kwartale roku obrotowego 2023 wyniosła 170 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z tym samym okresem rok temu i przekroczenie oczekiwań analityków. Dochód netto zwiększył się z 278 mln USD w czwartym kwartale 2022 roku do 10,6 mld USD w 2023 roku, podczas gdy rozwodniony zysk na akcję gwałtownie wzrósł z 0,03 USD do 1,00 USD w tym samym okresie. Dochód operacyjny wzrósł do 13,2 mld USD w czwartym kwartale 2023 roku.

Inwestycje w chmurę i w AI

Aby wzmocnić swoją działalność w chmurze Amazon wyda do 4 miliardów dolarów na twórcę chatbotów Anthropic. W ubiegłym roku firma wybudowała centra logistyczne bliżej klientów, dzięki czemu dostarczanie paczek jest tańsze i szybsze. W okresie Black Friday i Cyber Monday 2023 klienci z całego świata kupili ponad miliard produktów. Amazon spodziewa się, że w tym roku jego wydatki kapitałowe wzrosną, aby wesprzeć rozwój AWS (Amazon Web Services), w tym dodatkowe inwestycje w generatywną sztuczną inteligencję i duże modele językowe

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...