Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Coraz więcej sklepów spożywczych rozszerza swoją działalność o sprzedaż online

2022.06.15

Rynek e-commerce w Polsce rośnie. Z danych KRS wynika, że od początku 2022 roku ok. 20 tys. polskich firm poszerzyło swoją działalność o kanał online. Z kolei w ciągu ostatnich 5 lat na ten krok zdecydowało się niemal 200 tys. przedsiębiorców.

Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce? Podstawowe dane

Na dzień dzisiejszy w Internecie działa ponad 250 tys. polskich firm, z czego jedynie 53 tys. rejestrowało sprzedaż online jako główną działalność. Między 2018 a 2021 rokiem na dodatkowy kanał sprzedaży zdecydowało się 178 tys. przedsiębiorstw (z czego aż 120 tys. w 2021). Firmy zdają sobie sprawę z oczekiwań konsumentów. Już 77% internautów w Polsce robi zakupy w sieci.

Rynek e-grocery cały czas się rozwija

Odpowiedni kod PKD – związany z handlem online – do swojej działalności dopisywały sklepy spożywcze. W samym 2021 roku zrobiły to 4 tys. z nich, natomiast w 2019 – 26,5 tys. Według przewidywań, do końca tego roku ich liczba może wzrosnąć do 55 tys. Raport Gemius wskazuje, że pandemia wpłynęła na większą popularność rynku e-grocery. Już 35% internautów kupuje artykuły spożywcze w sieci.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...