Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Coraz więcej sklepów spożywczych rozszerza swoją działalność o sprzedaż online

2022.06.15

Rynek e-commerce w Polsce rośnie. Z danych KRS wynika, że od początku 2022 roku ok. 20 tys. polskich firm poszerzyło swoją działalność o kanał online. Z kolei w ciągu ostatnich 5 lat na ten krok zdecydowało się niemal 200 tys. przedsiębiorców.

Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce? Podstawowe dane

Na dzień dzisiejszy w Internecie działa ponad 250 tys. polskich firm, z czego jedynie 53 tys. rejestrowało sprzedaż online jako główną działalność. Między 2018 a 2021 rokiem na dodatkowy kanał sprzedaży zdecydowało się 178 tys. przedsiębiorstw (z czego aż 120 tys. w 2021). Firmy zdają sobie sprawę z oczekiwań konsumentów. Już 77% internautów w Polsce robi zakupy w sieci.

Rynek e-grocery cały czas się rozwija

Odpowiedni kod PKD – związany z handlem online – do swojej działalności dopisywały sklepy spożywcze. W samym 2021 roku zrobiły to 4 tys. z nich, natomiast w 2019 – 26,5 tys. Według przewidywań, do końca tego roku ich liczba może wzrosnąć do 55 tys. Raport Gemius wskazuje, że pandemia wpłynęła na większą popularność rynku e-grocery. Już 35% internautów kupuje artykuły spożywcze w sieci.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.