Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Coraz więcej sklepów spożywczych rozszerza swoją działalność o sprzedaż online

2022.06.15

Rynek e-commerce w Polsce rośnie. Z danych KRS wynika, że od początku 2022 roku ok. 20 tys. polskich firm poszerzyło swoją działalność o kanał online. Z kolei w ciągu ostatnich 5 lat na ten krok zdecydowało się niemal 200 tys. przedsiębiorców.

Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce? Podstawowe dane

Na dzień dzisiejszy w Internecie działa ponad 250 tys. polskich firm, z czego jedynie 53 tys. rejestrowało sprzedaż online jako główną działalność. Między 2018 a 2021 rokiem na dodatkowy kanał sprzedaży zdecydowało się 178 tys. przedsiębiorstw (z czego aż 120 tys. w 2021). Firmy zdają sobie sprawę z oczekiwań konsumentów. Już 77% internautów w Polsce robi zakupy w sieci.

Rynek e-grocery cały czas się rozwija

Odpowiedni kod PKD – związany z handlem online – do swojej działalności dopisywały sklepy spożywcze. W samym 2021 roku zrobiły to 4 tys. z nich, natomiast w 2019 – 26,5 tys. Według przewidywań, do końca tego roku ich liczba może wzrosnąć do 55 tys. Raport Gemius wskazuje, że pandemia wpłynęła na większą popularność rynku e-grocery. Już 35% internautów kupuje artykuły spożywcze w sieci.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...