Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Coraz więcej sklepów spożywczych rozszerza swoją działalność o sprzedaż online

2022.06.15

Rynek e-commerce w Polsce rośnie. Z danych KRS wynika, że od początku 2022 roku ok. 20 tys. polskich firm poszerzyło swoją działalność o kanał online. Z kolei w ciągu ostatnich 5 lat na ten krok zdecydowało się niemal 200 tys. przedsiębiorców.

Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce? Podstawowe dane

Na dzień dzisiejszy w Internecie działa ponad 250 tys. polskich firm, z czego jedynie 53 tys. rejestrowało sprzedaż online jako główną działalność. Między 2018 a 2021 rokiem na dodatkowy kanał sprzedaży zdecydowało się 178 tys. przedsiębiorstw (z czego aż 120 tys. w 2021). Firmy zdają sobie sprawę z oczekiwań konsumentów. Już 77% internautów w Polsce robi zakupy w sieci.

Rynek e-grocery cały czas się rozwija

Odpowiedni kod PKD – związany z handlem online – do swojej działalności dopisywały sklepy spożywcze. W samym 2021 roku zrobiły to 4 tys. z nich, natomiast w 2019 – 26,5 tys. Według przewidywań, do końca tego roku ich liczba może wzrosnąć do 55 tys. Raport Gemius wskazuje, że pandemia wpłynęła na większą popularność rynku e-grocery. Już 35% internautów kupuje artykuły spożywcze w sieci.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...