Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Coraz więcej sklepów spożywczych rozszerza swoją działalność o sprzedaż online

2022.06.15

Rynek e-commerce w Polsce rośnie. Z danych KRS wynika, że od początku 2022 roku ok. 20 tys. polskich firm poszerzyło swoją działalność o kanał online. Z kolei w ciągu ostatnich 5 lat na ten krok zdecydowało się niemal 200 tys. przedsiębiorców.

Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce? Podstawowe dane

Na dzień dzisiejszy w Internecie działa ponad 250 tys. polskich firm, z czego jedynie 53 tys. rejestrowało sprzedaż online jako główną działalność. Między 2018 a 2021 rokiem na dodatkowy kanał sprzedaży zdecydowało się 178 tys. przedsiębiorstw (z czego aż 120 tys. w 2021). Firmy zdają sobie sprawę z oczekiwań konsumentów. Już 77% internautów w Polsce robi zakupy w sieci.

Rynek e-grocery cały czas się rozwija

Odpowiedni kod PKD – związany z handlem online – do swojej działalności dopisywały sklepy spożywcze. W samym 2021 roku zrobiły to 4 tys. z nich, natomiast w 2019 – 26,5 tys. Według przewidywań, do końca tego roku ich liczba może wzrosnąć do 55 tys. Raport Gemius wskazuje, że pandemia wpłynęła na większą popularność rynku e-grocery. Już 35% internautów kupuje artykuły spożywcze w sieci.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...