Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Coraz więcej osób w Polsce korzysta ze zbliżeniowych płatności mobilnych

2022.03.14

Cyfrowe portfele płatnicze stają się coraz popularniejszą formą płatności w Polsce. Najbardziej znane są Apple Pay oraz Google Pay. Tylko w 2021 roku przybyło ponad 2,5 mln nowych kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych.

Które banki radzą sobie najlepiej?

Oprócz Apple Pay i Google Pay, na polskim rynku działają też: Garmin Pay, Fitbit Pay, SwatchPay czy Mi Pay. Łącznie dodanych zostało 7,303 mln kart. Największa liczba ich użytkowników posiada konta w mBanku. Pod koniec ubiegłego roku instytucja ta mogła się pochwalić liczbą rzędu 1,7 mln (o ponad 100 tys. więcej niż w III kwartale 2021. Sukces odniosły też takie banki, jak Santander, Millennium i ING, przekraczając milion dodanych kart.

Niedokładne dane

Warto jednak pamiętać, że statystki często nie są kompletne. Można założyć, że liczba klientów korzystających z kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych jest nieco mniejsza niż liczba samych kart. Wynika to z faktu, że niektórzy posługują się kilkoma kartami. Czasami też jedna przynależy do różnych urządzeń.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...