Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Coraz więcej osób w Polsce korzysta ze zbliżeniowych płatności mobilnych

Poniedziałek, 14 Marzec 2022

Cyfrowe portfele płatnicze stają się coraz popularniejszą formą płatności w Polsce. Najbardziej znane są Apple Pay oraz Google Pay. Tylko w 2021 roku przybyło ponad 2,5 mln nowych kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych.

Które banki radzą sobie najlepiej?

Oprócz Apple Pay i Google Pay, na polskim rynku działają też: Garmin Pay, Fitbit Pay, SwatchPay czy Mi Pay. Łącznie dodanych zostało 7,303 mln kart. Największa liczba ich użytkowników posiada konta w mBanku. Pod koniec ubiegłego roku instytucja ta mogła się pochwalić liczbą rzędu 1,7 mln (o ponad 100 tys. więcej niż w III kwartale 2021. Sukces odniosły też takie banki, jak Santander, Millennium i ING, przekraczając milion dodanych kart.

Niedokładne dane

Warto jednak pamiętać, że statystki często nie są kompletne. Można założyć, że liczba klientów korzystających z kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych jest nieco mniejsza niż liczba samych kart. Wynika to z faktu, że niektórzy posługują się kilkoma kartami. Czasami też jedna przynależy do różnych urządzeń.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...