Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

Chrome bez cookies?

2021.08.05

Google szykuje spore zmiany. Koncern przekonuje, że ochrona prywatności użytkowników to jego priorytet, dlatego w przyszłości przeglądarka Chrome nie będzie pozwalać zewnętrznym stronom na śledzenie za pomocą plików cookies. Zamiast tego firma zamierza dostarczać branży reklamowej informacji dotyczących wspólnych zainteresowań większych grup użytkowników. Czy powinniśmy liczyć się z negatywnymi konsekwencjami tego przedsięwzięcia?

Potencjalne ryzyko

Koncern zajmie się rozwojem Privacy Sandbox, które ma jednocześnie chronić prywatność i przynosić korzyści reklamodawcom. Reakcje nie są do końca pozytywne. Plany Google szczególnie zagrażają remarketingowi, ponieważ w dużej mierze opiera się on na indywidualnym, precyzyjnym targetowaniu.

Niezbędne nowe rozwiązania

Komunikat koncertu został przedstawiony bardzo lakonicznie. Jeśli reklama przestanie być tak skuteczna, jak do tej pory, prawdopodobnie wzrosną ceny produktów i usług. Dla branży konieczne stanie się poszukiwanie nowych modeli biznesowych. Eksperci twierdzą, że warto skupić się na 1st party cookies, którymi dysponują wydawcy.

Polecamy