Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Chrome bez cookies?

Czwartek, 5 Sierpień 2021

Google szykuje spore zmiany. Koncern przekonuje, że ochrona prywatności użytkowników to jego priorytet, dlatego w przyszłości przeglądarka Chrome nie będzie pozwalać zewnętrznym stronom na śledzenie za pomocą plików cookies. Zamiast tego firma zamierza dostarczać branży reklamowej informacji dotyczących wspólnych zainteresowań większych grup użytkowników. Czy powinniśmy liczyć się z negatywnymi konsekwencjami tego przedsięwzięcia?

Potencjalne ryzyko

Koncern zajmie się rozwojem Privacy Sandbox, które ma jednocześnie chronić prywatność i przynosić korzyści reklamodawcom. Reakcje nie są do końca pozytywne. Plany Google szczególnie zagrażają remarketingowi, ponieważ w dużej mierze opiera się on na indywidualnym, precyzyjnym targetowaniu.

Niezbędne nowe rozwiązania

Komunikat koncertu został przedstawiony bardzo lakonicznie. Jeśli reklama przestanie być tak skuteczna, jak do tej pory, prawdopodobnie wzrosną ceny produktów i usług. Dla branży konieczne stanie się poszukiwanie nowych modeli biznesowych. Eksperci twierdzą, że warto skupić się na 1st party cookies, którymi dysponują wydawcy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...