Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Była pracownica Facebooka stawia zarzuty

2021.10.21

Była pracownica Facebooka, Frances Haugen, podzieliła się niedawno niepokojącymi wieściami. Kobieta zdecydowała się ujawnić wewnętrzne dokumenty związane z platformą, wysyłając je do prasy. Na początku zachowywała anonimowość.

Dowody na szkodliwość portalu

Haugen postanowiła, że podzieli się ze światem namacalnym dowodem na szkodliwość Facebooka. Chodzi o negatywny wpływ tego portalu społecznościowego na młodzież i pełną świadomość zagrożeń ze strony platformy. Przez cały miesiąc przekazywała dokumenty jednemu z najpopularniejszych dzienników w Stanach – „The Wall Street Journal”. Ujawniła swoją twarz w tym miesiącu, w programie telewizyjnym 60 Minutes.

Oskarżenia Frances Haugen

Zarzuty wobec Facebooka są poważne – oskarża się go o przedkładanie zysku nad bezpieczeństwo użytkowników i przyczynianie się do wzrostu przemocy. Haugen dołączyła do zespołu Facebooka w 2019 roku, jako product manager. W wywiadzie opisywała, że podczas swojej pracy zauważyła wiele szkodliwych procedur. Chodzi przede wszystkim o optymalizację treści, które wywołują najwięcej reakcji, niezależnie od ich negatywnego oddziaływania. Algorytmy są nastawione na kontrowersję i silne emocje. Zdaniem Haugen mają również polaryzować społeczeństwa – za przykład posłużył jej styczniowy atak na Kapitol.

Facebook wszystkiemu zaprzecza

Wiceprezes ds. polityki i spraw globalnych Facebooka, Nick Clegg, całkowicie odpiera zarzuty, twierdząc, że platforma nie jest szkodliwa dla nastolatków. Dodaje jednak, że osoby z problemami mogą nie czerpać tak dużej przyjemności, korzystając z tego portalu społecznościowego. Warto zaznaczyć, że liczba użytkowników Facebooka i jego zyski cały czas się zwiększają.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.