Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Była pracownica Facebooka stawia zarzuty

Czwartek, 21 Październik 2021

Była pracownica Facebooka, Frances Haugen, podzieliła się niedawno niepokojącymi wieściami. Kobieta zdecydowała się ujawnić wewnętrzne dokumenty związane z platformą, wysyłając je do prasy. Na początku zachowywała anonimowość.

Dowody na szkodliwość portalu

Haugen postanowiła, że podzieli się ze światem namacalnym dowodem na szkodliwość Facebooka. Chodzi o negatywny wpływ tego portalu społecznościowego na młodzież i pełną świadomość zagrożeń ze strony platformy. Przez cały miesiąc przekazywała dokumenty jednemu z najpopularniejszych dzienników w Stanach – „The Wall Street Journal”. Ujawniła swoją twarz w tym miesiącu, w programie telewizyjnym 60 Minutes.

Oskarżenia Frances Haugen

Zarzuty wobec Facebooka są poważne – oskarża się go o przedkładanie zysku nad bezpieczeństwo użytkowników i przyczynianie się do wzrostu przemocy. Haugen dołączyła do zespołu Facebooka w 2019 roku, jako product manager. W wywiadzie opisywała, że podczas swojej pracy zauważyła wiele szkodliwych procedur. Chodzi przede wszystkim o optymalizację treści, które wywołują najwięcej reakcji, niezależnie od ich negatywnego oddziaływania. Algorytmy są nastawione na kontrowersję i silne emocje. Zdaniem Haugen mają również polaryzować społeczeństwa – za przykład posłużył jej styczniowy atak na Kapitol.

Facebook wszystkiemu zaprzecza

Wiceprezes ds. polityki i spraw globalnych Facebooka, Nick Clegg, całkowicie odpiera zarzuty, twierdząc, że platforma nie jest szkodliwa dla nastolatków. Dodaje jednak, że osoby z problemami mogą nie czerpać tak dużej przyjemności, korzystając z tego portalu społecznościowego. Warto zaznaczyć, że liczba użytkowników Facebooka i jego zyski cały czas się zwiększają.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...