Dzisiaj mamy: Sobota, 2 Grudzień 2023

Była pracownica Facebooka stawia zarzuty

2021.10.21

Była pracownica Facebooka, Frances Haugen, podzieliła się niedawno niepokojącymi wieściami. Kobieta zdecydowała się ujawnić wewnętrzne dokumenty związane z platformą, wysyłając je do prasy. Na początku zachowywała anonimowość.

Dowody na szkodliwość portalu

Haugen postanowiła, że podzieli się ze światem namacalnym dowodem na szkodliwość Facebooka. Chodzi o negatywny wpływ tego portalu społecznościowego na młodzież i pełną świadomość zagrożeń ze strony platformy. Przez cały miesiąc przekazywała dokumenty jednemu z najpopularniejszych dzienników w Stanach – „The Wall Street Journal”. Ujawniła swoją twarz w tym miesiącu, w programie telewizyjnym 60 Minutes.

Oskarżenia Frances Haugen

Zarzuty wobec Facebooka są poważne – oskarża się go o przedkładanie zysku nad bezpieczeństwo użytkowników i przyczynianie się do wzrostu przemocy. Haugen dołączyła do zespołu Facebooka w 2019 roku, jako product manager. W wywiadzie opisywała, że podczas swojej pracy zauważyła wiele szkodliwych procedur. Chodzi przede wszystkim o optymalizację treści, które wywołują najwięcej reakcji, niezależnie od ich negatywnego oddziaływania. Algorytmy są nastawione na kontrowersję i silne emocje. Zdaniem Haugen mają również polaryzować społeczeństwa – za przykład posłużył jej styczniowy atak na Kapitol.

Facebook wszystkiemu zaprzecza

Wiceprezes ds. polityki i spraw globalnych Facebooka, Nick Clegg, całkowicie odpiera zarzuty, twierdząc, że platforma nie jest szkodliwa dla nastolatków. Dodaje jednak, że osoby z problemami mogą nie czerpać tak dużej przyjemności, korzystając z tego portalu społecznościowego. Warto zaznaczyć, że liczba użytkowników Facebooka i jego zyski cały czas się zwiększają.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...