Dzisiaj mamy: Niedziela, 28 Maj 2023

Była pracownica Facebooka stawia zarzuty

2021.10.21

Była pracownica Facebooka, Frances Haugen, podzieliła się niedawno niepokojącymi wieściami. Kobieta zdecydowała się ujawnić wewnętrzne dokumenty związane z platformą, wysyłając je do prasy. Na początku zachowywała anonimowość.

Dowody na szkodliwość portalu

Haugen postanowiła, że podzieli się ze światem namacalnym dowodem na szkodliwość Facebooka. Chodzi o negatywny wpływ tego portalu społecznościowego na młodzież i pełną świadomość zagrożeń ze strony platformy. Przez cały miesiąc przekazywała dokumenty jednemu z najpopularniejszych dzienników w Stanach – „The Wall Street Journal”. Ujawniła swoją twarz w tym miesiącu, w programie telewizyjnym 60 Minutes.

Oskarżenia Frances Haugen

Zarzuty wobec Facebooka są poważne – oskarża się go o przedkładanie zysku nad bezpieczeństwo użytkowników i przyczynianie się do wzrostu przemocy. Haugen dołączyła do zespołu Facebooka w 2019 roku, jako product manager. W wywiadzie opisywała, że podczas swojej pracy zauważyła wiele szkodliwych procedur. Chodzi przede wszystkim o optymalizację treści, które wywołują najwięcej reakcji, niezależnie od ich negatywnego oddziaływania. Algorytmy są nastawione na kontrowersję i silne emocje. Zdaniem Haugen mają również polaryzować społeczeństwa – za przykład posłużył jej styczniowy atak na Kapitol.

Facebook wszystkiemu zaprzecza

Wiceprezes ds. polityki i spraw globalnych Facebooka, Nick Clegg, całkowicie odpiera zarzuty, twierdząc, że platforma nie jest szkodliwa dla nastolatków. Dodaje jednak, że osoby z problemami mogą nie czerpać tak dużej przyjemności, korzystając z tego portalu społecznościowego. Warto zaznaczyć, że liczba użytkowników Facebooka i jego zyski cały czas się zwiększają.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...
EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

2023.04.27
Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trudnych klientów nie brakuje – wielu sprzedawców przekonało się o tym na własnej skórze. Wina nierzadko leży po stronie przedsiębiorcy, jednak nie zawsze. Czasami ataki i pretensje konsumentów okazują się zupełnie nieuzasadnione. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik...