Brytyjscy klienci Klarny będą płacić kary za opóźnienia
Znany szwedzki fintech, Klarna, planuje zacząć nakładać na brytyjskich klientów kary finansowe, jeżeli ci nie będą spłacać zobowiązań w terminie. Opłaty mają zdyscyplinować spóźnialskich i zniechęcać do nieodpowiedzialnych zakupów.
Dodatkowe opłaty za nieterminowość
Pisaliśmy ostatnio o kryzysie na rynku płatności odroczonych. Do firm oferujących usługę BNPL należy właśnie Klarna. Przedsiębiorstwo zdecydowało się postawić na nowe rozwiązanie, czyli dodatkowe opłaty dla klientów z Wielkiej Brytanii, którzy nie spłacają należności w terminie. Nowe zasady zaczną obowiązywać 16 marca br.
Ile wynosi kar?
Opłata ma wynosić 5 funtów i być nakładana co najwyżej dwa razy za jedno zamówienie. Kara nie powinna przekroczyć 25% wartości danego zamówienia. Kupujący otrzymają także siedmiodniowy okres karencji i komunikaty zachęcające do zapłaty, zanim zostaną obciążeni finansowo. Klarna działa w ten sposób na rynku holenderskim i belgijskim, co poprawiło terminowość płatności o 20%.