Dzisiaj mamy: Środa, 24 Kwiecień 2024

BLIK wyprzedza konkurencję. Zna go większość Polaków

2022.10.18

BLIK cieszy się w Polsce ogromną popularnością, ponieważ oferuje klientom szybkie, bezpieczne płatności. Najnowsze wyniki badania agencji KANTAR w drugim pokazują, że kwartale br. pokazują, że 95% użytkowników aplikacji bankowych zna BLIK-a, a 45% najczęściej decyduje się właśnie na tę metodę płatności.

Badanie agencji KANTAR

Z raportu wynika również, że BLIK odnotował najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power – ponad 43-procentowy, czyli dwukrotnie wyższy niż inne marki z tej kategorii. BLIK wyprzedził wszystkich swoich konkurentów, w tym Visę i Mastercard. Tylko w pierwszym półroczu 2022 roku użytkownicy BLIK-a zrealizowali za jego pomocą aż 540 mln transakcji, czyli o ponad ¼ więcej niż w całym 2020 roku. Ponad 80% badanych e-konsumentów deklaruje, że zna BLIK-a, z kolei 70% z nich płaci tą metodą za zakupy online.

Raport YouGov Recommend

Użytkownicy BLIK-a bardzo chętnie polecają go innym. Mówi nam o tym wskaźnik NPS, który odzwierciedla skłonność do rekomendowania marki. W drugim kwartale tego roku wyniósł on 66 punktów. Dla porównania – średnik wynik dla branży finansowej to 34 punkty. Warto też wspomnieć o innym, międzynarodowym raporcie – YouGov Recommend – przedstawiającym ranking dziesięciu najczęściej polecanych marek w kilkudziesięciu krajach. W tym badaniu BLIK pojawił się w Polsce na siódmym miejscu.

zdjęcie główne: Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

Polecamy