Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

BLIK wyprzedza konkurencję. Zna go większość Polaków

2022.10.18

BLIK cieszy się w Polsce ogromną popularnością, ponieważ oferuje klientom szybkie, bezpieczne płatności. Najnowsze wyniki badania agencji KANTAR w drugim pokazują, że kwartale br. pokazują, że 95% użytkowników aplikacji bankowych zna BLIK-a, a 45% najczęściej decyduje się właśnie na tę metodę płatności.

Badanie agencji KANTAR

Z raportu wynika również, że BLIK odnotował najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power – ponad 43-procentowy, czyli dwukrotnie wyższy niż inne marki z tej kategorii. BLIK wyprzedził wszystkich swoich konkurentów, w tym Visę i Mastercard. Tylko w pierwszym półroczu 2022 roku użytkownicy BLIK-a zrealizowali za jego pomocą aż 540 mln transakcji, czyli o ponad ¼ więcej niż w całym 2020 roku. Ponad 80% badanych e-konsumentów deklaruje, że zna BLIK-a, z kolei 70% z nich płaci tą metodą za zakupy online.

Raport YouGov Recommend

Użytkownicy BLIK-a bardzo chętnie polecają go innym. Mówi nam o tym wskaźnik NPS, który odzwierciedla skłonność do rekomendowania marki. W drugim kwartale tego roku wyniósł on 66 punktów. Dla porównania – średnik wynik dla branży finansowej to 34 punkty. Warto też wspomnieć o innym, międzynarodowym raporcie – YouGov Recommend – przedstawiającym ranking dziesięciu najczęściej polecanych marek w kilkudziesięciu krajach. W tym badaniu BLIK pojawił się w Polsce na siódmym miejscu.

zdjęcie główne: Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...