Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

BLIK najpopularniejszą metodą płatności podczas Black Friday

2021.12.07

Z analizy operatora płatności online wynika, że aż 77% transakcji internetowych podczas Black Friday wykonano BLIKIEM. Oznacza to wzrost o 28% w porównaniu z zeszłym rokiem. Szybkie płatności cieszą się coraz większą popularnością.

Najczęściej wybierane metody i produkty

Najczęściej kupowane produkty pochodziły z kategorii AGD/RTV i elektroniki. Zaraz po BLIKu internauci najchętniej wybierali przelew online (17%) oraz płatność kartą (5%). 26 listopada b.r. wykonano najwięcej transakcji w całym miesiącu – zakupy z kategorii moda i akcesoria zwiększyły się o 271%, a z kategorii AGD/RTV i elektronika – o 166%.

Wzrost wartości koszyka zakupowego

Podczas tegorocznego Czarnego Piątku zanotowano wzrost średniej wartości koszyka o 29% w kategorii zdrowie i uroda (w stosunku do średniej z całego listopada). Jeżeli chodzi o AGD/RTV i elektronikę, wartość koszyka wzrosła o 16%, a w przypadku mody i akcesoriów – koszyk zakupowy zmniejszył się o 7,5%. Black Friday przyciągnął większą liczbę konsumentów niż Cyber Monday.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...