Dzisiaj mamy: Wtorek, 31 Styczeń 2023

BLIK najpopularniejszą metodą płatności podczas Black Friday

2021.12.07

Z analizy operatora płatności online wynika, że aż 77% transakcji internetowych podczas Black Friday wykonano BLIKIEM. Oznacza to wzrost o 28% w porównaniu z zeszłym rokiem. Szybkie płatności cieszą się coraz większą popularnością.

Najczęściej wybierane metody i produkty

Najczęściej kupowane produkty pochodziły z kategorii AGD/RTV i elektroniki. Zaraz po BLIKu internauci najchętniej wybierali przelew online (17%) oraz płatność kartą (5%). 26 listopada b.r. wykonano najwięcej transakcji w całym miesiącu – zakupy z kategorii moda i akcesoria zwiększyły się o 271%, a z kategorii AGD/RTV i elektronika – o 166%.

Wzrost wartości koszyka zakupowego

Podczas tegorocznego Czarnego Piątku zanotowano wzrost średniej wartości koszyka o 29% w kategorii zdrowie i uroda (w stosunku do średniej z całego listopada). Jeżeli chodzi o AGD/RTV i elektronikę, wartość koszyka wzrosła o 16%, a w przypadku mody i akcesoriów – koszyk zakupowy zmniejszył się o 7,5%. Black Friday przyciągnął większą liczbę konsumentów niż Cyber Monday.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

2023.01.13
Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na budowie więzi z klientami. I to nie byle jakiej, a długofalowej, obustronnej i opartej na zaufaniu oraz lojalności. Jaki jest cel działań marketingu relacji, czemu warto postawić na maraton zamiast sprintu i dlaczego nawiązywanie relacji z klientami jest tak ważne i...
#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

2022.12.30
Inwentaryzacja to pojęcie kojarzące się przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Można je jednak odnieść również do sprzedaży internetowej. Najprościej mówiąc, jest to zespół działań rachunkowych, które prowadzą do precyzyjnego ustalenia stanu liczbowego i wartości majątku firmy. W inwentaryzacji nie może zabraknąć szczegółowego raportu dotyczącego składników majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia....