BaseLinker Index z lutego. Większa sprzedaż niż rok temu
W lutym br. wartość BaseLinker Index, czyli wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 117 pkt (wartość wyjściowa ze stycznia 2022 wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt plasował się na poziomie 121 pkt, a rok temu było to 106 pkt. Analiza danych pokazuje, że sprzedaż internetowa w lutym 2024 była wyższa od tej przed rokiem o 10,6%. Na ten wynik składa się 7,5-procentowy wzrost liczby zamówień rdr. oraz wzrost średniej wartości zamówienia do 194,8 zł (+2,9% rdr.).
Luty 2024 w e-commerce
Najnowszy odczyt BaseLinker Index jest już gotowy – wskaźnik ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm działających na platformie BaseLinker, odpowiadających za znaczną część obrotów polskiego e-commerce. BaseLinker Index z lutego ma wartość niższą niż w styczniu 2024 – przed miesiącem wynosił on 121 pkt. W lutym (licząc rdr.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 10,6%, a liczba transakcji w tym okresie wzrosła o 7,5%. Średnia wartość ich koszyka zwiększyła się o 2,9%.
Zestawienie ze styczniem 2024
W porównaniu do stycznia br. najnowszy odczyt BaseLinker Index odznacza się spadkiem sprzedaży o 3,6%. Składa się na to spadek liczby zamówień o 7,7% przy wzroście średniej wartości zamówienia o 4,5%. Sprzedaż krajowa rdr. zwiększyła się o 11,4%, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 6,7% i stanowiła ponad 16% sprzedaży polskich e-commerce-ów.