BaseLinker Index w październiku 2024. Wzrosty w e-commerce
W e-commerce trwa gorący okres: zbliżają się Black Friday i Cyber Monday, a zaraz po nich – święta. Sprzedawcy internetowi odnotowują rekordowe wyniki, a dodatkowym motorem napędowym jest ekspansja na platformę AliExpress. Jak prezentował się polski BaseLinker Index w październiku 2024?
Porównanie z ubiegłym miesiącem
Październikowy wynik BaseLinker Index wyniósł 156 punktów, co oznacza wzrost o 3,5% porównaniu z wrześniem 2024, kiedy odczyt miał 151 punktów. Na ten wynik składa się zwiększenie liczby zamówień o 1,8% oraz zwiększenie średniej wartości koszyka o 1,7%, która wyniosła 201,8 zł. Październikowy odczyt pokazuje, że okres przedświąteczny sprzyja wzrostom, a sprzedawcy mogą liczyć na jeszcze lepsze wyniki w następnych dwóch miesiącach.
Październik 2024 vs. październik 2023
W porównaniu z październikiem 2023 roku sprzedaż sklepów internetowych uwzględnionych w indeksie wzrosła rdr. o 16,5%. W ubiegłym roku wskaźnik wynosił 134 punkty, co świadczy o systematycznym rozwoju polskiego e-commerce. Na wzrost ten składa się zwiększenie liczby zamówień o 14,5% oraz wzrost średniej wartości koszyka o 1,7%. Największe wzrosty rdr. wykazują takie kategorie, jak zdrowie, uroda oraz supermarket. W październiku 2024 sprzedaż krajowa wzrosła o 17% w porównaniu do poprzedniego roku, z kolei sprzedaż cross-border skoczyła o 14,3% w skali roku, a jej udział w ogólnej sprzedaży wyniósł 18%.