Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

Barbora znika z polskiego rynku. E-grocery słabnie

2024.02.29

Internetowy sklep spożywczy Barbora znika z polskiego rynku – zakupy będzie można zrobić tylko do 3 marca br. Należący do litewskiej spółki Maxima Group podmiot nie spełnił oczekiwań, jeżeli chodzi o tempo wzrostu w Polsce.

Krótka historia Barbory

Platforma Barbora zadebiutowała na polskim rynku na początku 2021 roku, kiedy szalała pandemia, a wśród klientów dominował trend internetowych zakupów spożywczych. Swoją działalnością objęła najpierw tylko stolicę, a później kilka innych dużych miast (obecnie funkcjonuje też w Katowicach, Łodzi, Trójmieście). Wiadomo jednak, że po zniesieniu obostrzeń coraz więcej osób zaczęło wracać do starych przyzwyczajeń, a e-grocery znacznie zwolniło. Stąd decyzja Barbory o wycofaniu się z Polski.

Straty w firmie

W listopadzie ub.r. platforma wycofała się z Wrocławia, a w styczniu br. – z Krakowa. Spółka Barbora Polska w 2022 roku przy wzroście przychodów z 30 do 97,1 mln zł zanotowała 70 mln zł straty netto, wobec 35 mln zł rok wcześniej. Barbora informowała wtedy, że korzysta z niej 39 tys. klientów. W 2017 roku platforma została kupiona za 1,4 mln zł przez Maxima Group, właściciela m.in. sieci sklepów Stokrotka.

Polecamy