Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Awaria Facebooka – Jak do niej doszło? Co to oznacza dla Twojego sklepu?

Wtorek, 5 Październik 2021

Wczorajsza awaria Facebooka sparaliżowała media społecznościowe. Facebook, Messenger, Instagram, a nawet WhatsApp przestały działać przed godziną 18.00 i zostały przywrócone około północy. Winna awarii była błędna konfiguracja serwerów.

Dlaczego Facebook nie działał?

Oficjalne stanowisko Facebooka mówi o tym, że przyczyną awarii serwerów było błędne uaktualnienie protokołu BGP, który uniemożliwił właściwą wymianę informacji pomiędzy centrami danych. Gdy awaria została naprawiona, Facebook wydał specjalne oświadczenie na swoim profilu twitterowym, na którym przepraszano za niegodności i informowano o przywróceniu usług. Przeprosiny na swoim profilu na Facebooku opublikował również szef portalu Marck Zuckerberg. W związku z awarią Facebooka ruch na innych portalach stał się wzmożony, co doprowadziło do przeciążenia serwerów m.in. na Twitterze czy w serwisie Is It Down Right Now, pozwalającym na sprawdzenie działania stron.

Jak przygotować sklep na awarie, których nie da się przewidzieć

Awaria Facebooka odbiła się również szerokich echem w branży e-commerce. Z pewnością straciły sklepy, które stawiały jedynie na media społecznościowe. Zdywersyfikowanie kanałów sprzedaży i promocji jest bardzo ważne. Warto je również, by na bieżąco je aktualizować. To jakość strony www oraz jej widoczność w Google oraz innych mediach, przyciągała klientów w trakcie globalnej awarii portalu Zuckerberga. Bardzo istotne jest pozycjonowanie SEO, zwiększanie konwersji, wykorzystywanie mniej popularnych kanałów w e-commerce, takich jak YouTube, Bing czy marketplace'y.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...