Awaria Facebooka – Jak do niej doszło? Co to oznacza dla Twojego sklepu?
Wczorajsza awaria Facebooka sparaliżowała media społecznościowe. Facebook, Messenger, Instagram, a nawet WhatsApp przestały działać przed godziną 18.00 i zostały przywrócone około północy. Winna awarii była błędna konfiguracja serwerów.
Dlaczego Facebook nie działał?
Oficjalne stanowisko Facebooka mówi o tym, że przyczyną awarii serwerów było błędne uaktualnienie protokołu BGP, który uniemożliwił właściwą wymianę informacji pomiędzy centrami danych. Gdy awaria została naprawiona, Facebook wydał specjalne oświadczenie na swoim profilu twitterowym, na którym przepraszano za niegodności i informowano o przywróceniu usług. Przeprosiny na swoim profilu na Facebooku opublikował również szef portalu Marck Zuckerberg. W związku z awarią Facebooka ruch na innych portalach stał się wzmożony, co doprowadziło do przeciążenia serwerów m.in. na Twitterze czy w serwisie Is It Down Right Now, pozwalającym na sprawdzenie działania stron.
Jak przygotować sklep na awarie, których nie da się przewidzieć
Awaria Facebooka odbiła się również szerokich echem w branży e-commerce. Z pewnością straciły sklepy, które stawiały jedynie na media społecznościowe. Zdywersyfikowanie kanałów sprzedaży i promocji jest bardzo ważne. Warto je również, by na bieżąco je aktualizować. To jakość strony www oraz jej widoczność w Google oraz innych mediach, przyciągała klientów w trakcie globalnej awarii portalu Zuckerberga. Bardzo istotne jest pozycjonowanie SEO, zwiększanie konwersji, wykorzystywanie mniej popularnych kanałów w e-commerce, takich jak YouTube, Bing czy marketplace'y.