Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Awaria Facebooka – Jak do niej doszło? Co to oznacza dla Twojego sklepu?

2021.10.05

Wczorajsza awaria Facebooka sparaliżowała media społecznościowe. Facebook, Messenger, Instagram, a nawet WhatsApp przestały działać przed godziną 18.00 i zostały przywrócone około północy. Winna awarii była błędna konfiguracja serwerów.

Dlaczego Facebook nie działał?

Oficjalne stanowisko Facebooka mówi o tym, że przyczyną awarii serwerów było błędne uaktualnienie protokołu BGP, który uniemożliwił właściwą wymianę informacji pomiędzy centrami danych. Gdy awaria została naprawiona, Facebook wydał specjalne oświadczenie na swoim profilu twitterowym, na którym przepraszano za niegodności i informowano o przywróceniu usług. Przeprosiny na swoim profilu na Facebooku opublikował również szef portalu Marck Zuckerberg. W związku z awarią Facebooka ruch na innych portalach stał się wzmożony, co doprowadziło do przeciążenia serwerów m.in. na Twitterze czy w serwisie Is It Down Right Now, pozwalającym na sprawdzenie działania stron.

Jak przygotować sklep na awarie, których nie da się przewidzieć

Awaria Facebooka odbiła się również szerokich echem w branży e-commerce. Z pewnością straciły sklepy, które stawiały jedynie na media społecznościowe. Zdywersyfikowanie kanałów sprzedaży i promocji jest bardzo ważne. Warto je również, by na bieżąco je aktualizować. To jakość strony www oraz jej widoczność w Google oraz innych mediach, przyciągała klientów w trakcie globalnej awarii portalu Zuckerberga. Bardzo istotne jest pozycjonowanie SEO, zwiększanie konwersji, wykorzystywanie mniej popularnych kanałów w e-commerce, takich jak YouTube, Bing czy marketplace'y.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...