Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Awaria Facebooka – Jak do niej doszło? Co to oznacza dla Twojego sklepu?

2021.10.05

Wczorajsza awaria Facebooka sparaliżowała media społecznościowe. Facebook, Messenger, Instagram, a nawet WhatsApp przestały działać przed godziną 18.00 i zostały przywrócone około północy. Winna awarii była błędna konfiguracja serwerów.

Dlaczego Facebook nie działał?

Oficjalne stanowisko Facebooka mówi o tym, że przyczyną awarii serwerów było błędne uaktualnienie protokołu BGP, który uniemożliwił właściwą wymianę informacji pomiędzy centrami danych. Gdy awaria została naprawiona, Facebook wydał specjalne oświadczenie na swoim profilu twitterowym, na którym przepraszano za niegodności i informowano o przywróceniu usług. Przeprosiny na swoim profilu na Facebooku opublikował również szef portalu Marck Zuckerberg. W związku z awarią Facebooka ruch na innych portalach stał się wzmożony, co doprowadziło do przeciążenia serwerów m.in. na Twitterze czy w serwisie Is It Down Right Now, pozwalającym na sprawdzenie działania stron.

Jak przygotować sklep na awarie, których nie da się przewidzieć

Awaria Facebooka odbiła się również szerokich echem w branży e-commerce. Z pewnością straciły sklepy, które stawiały jedynie na media społecznościowe. Zdywersyfikowanie kanałów sprzedaży i promocji jest bardzo ważne. Warto je również, by na bieżąco je aktualizować. To jakość strony www oraz jej widoczność w Google oraz innych mediach, przyciągała klientów w trakcie globalnej awarii portalu Zuckerberga. Bardzo istotne jest pozycjonowanie SEO, zwiększanie konwersji, wykorzystywanie mniej popularnych kanałów w e-commerce, takich jak YouTube, Bing czy marketplace'y.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...