80 lat działalności IKEA. Podsumowanie działalności firmy
IKEA Retail Polska w roku finansowym 2023 zarejestrowała przychód przekraczający 6 miliardów zł, co oznacza 9-procentowy wzrost względem roku poprzedniego. Odnotowano także 30% udziału e-commerce w całości przychodów. W lipcu br. IKEA obchodziła 80-lecie działalności na świecie i 62 lata obecności w Polsce.
IKEA w Polsce
Do najważniejszych celów IKEI należą rozwój, inwestycje i działanie wielokanałowe. Polska jest jednym z pierwszych rynków na całym świecie, gdzie firma wprowadziła swój mniejszy format – studia planowania i zamówień. IKEA zamknęła rok finansowy 2023 w dziewięcioma nowymi miejscami spotkań z klientem: w Opolu, Lubinie, Bielsku-Białej, Olsztynie, Kielcach, Toruniu, Rzeszowie i w Warszawie (Westfield Mokotów oraz Wola Park). Obecnie co piąty produkt sprzedawany w sklepach IKEA na całym świecie pochodzi z polskich fabryk.
Zrównoważony rozwój i cyrkularność
IKEA stara się być marką, która działa w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju i cyrkularności. Umożliwia to opracowywanie nowych produktów i usług, które pozwalają na pielęgnację, naprawę i przekazywanie przedmiotów dalej, gdy przestaną być potrzebne. Usługa „Oddaj i Zyskaj” cieszy się coraz większą popularnością. Oprócz tego, dania roślinne w IKEA Food stanowią 43% całej oferty. IKEA produkuje tez więcej zielonej energii niż zużywa we wszystkich jednostkach Grupy Ingka w Polsce.