Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

5 darmowych narzędzi online do tworzenia grafik na potrzeby social mediów

2021.07.07

Nie da się ukryć – dziś grafiki to podstawowe narzędzie do walki o uwagę klienta. Używa się ich we wpisach na Facebooku, w postach i relacjach na Instagramie, na Pintereście, Twitterze i w wielu innych miejscach. Grafiki dobrze się klikają, mają również dużo większy potencjał, jeśli chodzi o udostępnienia. Co jednak, jeśli nie chcesz zatrudniać profesjonalisty, a nie posiadasz umiejętności graficznych? Z pomocą przyjdą Ci darmowe narzędzia do kreowania grafik dostępne online. By z nich skorzystać, nie musisz instalować żadnych aplikacji. Dzięki nim Twoje treści w social mediach wkroczą na nowy poziom!

Canva

Canva to najpopularniejsze z dostępnych narzędzi. Można zaprojektować w niej posty w rozmiarach odpowiednich dla każdej platformy, plakaty, banery, logotypy, miniatury do filmów na YouTube i wiele innych grafik. Pozwala dodać animację do elementów, a także użycie muzyki i wideo. Wersja premium imponuje ogromnym wyborem szablonów, zdjęć i innych elementów, których można użyć i edytować na różne sposoby, jednak w wersji darmowej również jest to wysoce użyteczne, intuicyjne narzędzie, z którym warto się zaprzyjaźnić.

Pixlr

Pixlr jest zaawansowanym edytorem, który oferuje świetne narzędzia do edycji i retuszu zdjęć, a także umożliwia projektowanie grafik na potrzeby mediów społecznościowych. Wyróżnia go możliwość pracy na warstwach. Znajdziesz w nim wiele ciekawych szablonów – niestety duża część z nich dostępna jest tylko w wersji płatnej.

Crello

Crello to także bardzo rozbudowane narzędzie. Pozwala na tworzenie grafik w kilkudziesięciu różnych rozmiarach. Do projektowanych postów można dodać muzykę oraz wideo, a także wgrywać własne fonty. W wersji darmowej pozwala na pobranie zaledwie 5 grafik miesięcznie. Wersja premium nie ma takiego ograniczenia, umożliwia też stworzenie sobie „zestawu marki”, czyli podstaw identyfikacji wizualnej, tak by wszystkie Twoje posty zachowywały spójność. 

Pablo

Pablo z kolei to prosty, skromny edytor. Możesz wybrać jeden z trzech rozmiarów grafiki oraz tło z jednego z tysięcy zdjęć, dodać tekst pisany jednym z kilkunastu dostępnych fontów, nałożyć filtr i ewentualnie dodać własne logo lub grafikę. Jeżeli jednak nie potrzebujesz skomplikowanych narzędzi, Pablo sprawdzi się idealnie.

Piktochart

Ostatnia propozycja to Piktochart, który służy przede wszystkim do tworzenia infografik – to idealne narzędzie, jeśli chcesz opublikować dane w atrakcyjnej formie. Oprócz tego można w nim projektować również posty do social mediów, ulotki, plakaty, a także inne grafiki w dowolnym rozmiarze. W darmowej wersji pozwala na zapisanie 5 projektów. 

Które z powyższych narzędzi jest Twoim ulubionym? A może znasz inne aplikacje webowe, które mogłyby się znaleźć w tym zestawieniu?

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...