Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

5 darmowych narzędzi online do tworzenia grafik na potrzeby social mediów

Środa, 7 Lipiec 2021

Nie da się ukryć – dziś grafiki to podstawowe narzędzie do walki o uwagę klienta. Używa się ich we wpisach na Facebooku, w postach i relacjach na Instagramie, na Pintereście, Twitterze i w wielu innych miejscach. Grafiki dobrze się klikają, mają również dużo większy potencjał, jeśli chodzi o udostępnienia. Co jednak, jeśli nie chcesz zatrudniać profesjonalisty, a nie posiadasz umiejętności graficznych? Z pomocą przyjdą Ci darmowe narzędzia do kreowania grafik dostępne online. By z nich skorzystać, nie musisz instalować żadnych aplikacji. Dzięki nim Twoje treści w social mediach wkroczą na nowy poziom!

Canva

Canva to najpopularniejsze z dostępnych narzędzi. Można zaprojektować w niej posty w rozmiarach odpowiednich dla każdej platformy, plakaty, banery, logotypy, miniatury do filmów na YouTube i wiele innych grafik. Pozwala dodać animację do elementów, a także użycie muzyki i wideo. Wersja premium imponuje ogromnym wyborem szablonów, zdjęć i innych elementów, których można użyć i edytować na różne sposoby, jednak w wersji darmowej również jest to wysoce użyteczne, intuicyjne narzędzie, z którym warto się zaprzyjaźnić.

Pixlr

Pixlr jest zaawansowanym edytorem, który oferuje świetne narzędzia do edycji i retuszu zdjęć, a także umożliwia projektowanie grafik na potrzeby mediów społecznościowych. Wyróżnia go możliwość pracy na warstwach. Znajdziesz w nim wiele ciekawych szablonów – niestety duża część z nich dostępna jest tylko w wersji płatnej.

Crello

Crello to także bardzo rozbudowane narzędzie. Pozwala na tworzenie grafik w kilkudziesięciu różnych rozmiarach. Do projektowanych postów można dodać muzykę oraz wideo, a także wgrywać własne fonty. W wersji darmowej pozwala na pobranie zaledwie 5 grafik miesięcznie. Wersja premium nie ma takiego ograniczenia, umożliwia też stworzenie sobie „zestawu marki”, czyli podstaw identyfikacji wizualnej, tak by wszystkie Twoje posty zachowywały spójność. 

Pablo

Pablo z kolei to prosty, skromny edytor. Możesz wybrać jeden z trzech rozmiarów grafiki oraz tło z jednego z tysięcy zdjęć, dodać tekst pisany jednym z kilkunastu dostępnych fontów, nałożyć filtr i ewentualnie dodać własne logo lub grafikę. Jeżeli jednak nie potrzebujesz skomplikowanych narzędzi, Pablo sprawdzi się idealnie.

Piktochart

Ostatnia propozycja to Piktochart, który służy przede wszystkim do tworzenia infografik – to idealne narzędzie, jeśli chcesz opublikować dane w atrakcyjnej formie. Oprócz tego można w nim projektować również posty do social mediów, ulotki, plakaty, a także inne grafiki w dowolnym rozmiarze. W darmowej wersji pozwala na zapisanie 5 projektów. 

Które z powyższych narzędzi jest Twoim ulubionym? A może znasz inne aplikacje webowe, które mogłyby się znaleźć w tym zestawieniu?

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...