Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

5 darmowych narzędzi online do tworzenia grafik na potrzeby social mediów

2021.07.07

Nie da się ukryć – dziś grafiki to podstawowe narzędzie do walki o uwagę klienta. Używa się ich we wpisach na Facebooku, w postach i relacjach na Instagramie, na Pintereście, Twitterze i w wielu innych miejscach. Grafiki dobrze się klikają, mają również dużo większy potencjał, jeśli chodzi o udostępnienia. Co jednak, jeśli nie chcesz zatrudniać profesjonalisty, a nie posiadasz umiejętności graficznych? Z pomocą przyjdą Ci darmowe narzędzia do kreowania grafik dostępne online. By z nich skorzystać, nie musisz instalować żadnych aplikacji. Dzięki nim Twoje treści w social mediach wkroczą na nowy poziom!

Canva

Canva to najpopularniejsze z dostępnych narzędzi. Można zaprojektować w niej posty w rozmiarach odpowiednich dla każdej platformy, plakaty, banery, logotypy, miniatury do filmów na YouTube i wiele innych grafik. Pozwala dodać animację do elementów, a także użycie muzyki i wideo. Wersja premium imponuje ogromnym wyborem szablonów, zdjęć i innych elementów, których można użyć i edytować na różne sposoby, jednak w wersji darmowej również jest to wysoce użyteczne, intuicyjne narzędzie, z którym warto się zaprzyjaźnić.

Pixlr

Pixlr jest zaawansowanym edytorem, który oferuje świetne narzędzia do edycji i retuszu zdjęć, a także umożliwia projektowanie grafik na potrzeby mediów społecznościowych. Wyróżnia go możliwość pracy na warstwach. Znajdziesz w nim wiele ciekawych szablonów – niestety duża część z nich dostępna jest tylko w wersji płatnej.

Crello

Crello to także bardzo rozbudowane narzędzie. Pozwala na tworzenie grafik w kilkudziesięciu różnych rozmiarach. Do projektowanych postów można dodać muzykę oraz wideo, a także wgrywać własne fonty. W wersji darmowej pozwala na pobranie zaledwie 5 grafik miesięcznie. Wersja premium nie ma takiego ograniczenia, umożliwia też stworzenie sobie „zestawu marki”, czyli podstaw identyfikacji wizualnej, tak by wszystkie Twoje posty zachowywały spójność. 

Pablo

Pablo z kolei to prosty, skromny edytor. Możesz wybrać jeden z trzech rozmiarów grafiki oraz tło z jednego z tysięcy zdjęć, dodać tekst pisany jednym z kilkunastu dostępnych fontów, nałożyć filtr i ewentualnie dodać własne logo lub grafikę. Jeżeli jednak nie potrzebujesz skomplikowanych narzędzi, Pablo sprawdzi się idealnie.

Piktochart

Ostatnia propozycja to Piktochart, który służy przede wszystkim do tworzenia infografik – to idealne narzędzie, jeśli chcesz opublikować dane w atrakcyjnej formie. Oprócz tego można w nim projektować również posty do social mediów, ulotki, plakaty, a także inne grafiki w dowolnym rozmiarze. W darmowej wersji pozwala na zapisanie 5 projektów. 

Które z powyższych narzędzi jest Twoim ulubionym? A może znasz inne aplikacje webowe, które mogłyby się znaleźć w tym zestawieniu?

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...