Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

2024 w e-commerce. Poznaj trendy!

2024.02.07

Rok 2024 w e-commerce otwiera przed nami nowe horyzonty i rewolucyjne możliwości, które dla wielu przedsiębiorców mogą okazać się wyzwaniem. Świat handlu online stale ewoluuje, napędzany innowacjami technologicznymi, zmieniającymi się preferencjami konsumentów i globalnymi tendencjami. Dzisiaj – bardziej niż kiedykolwiek – właściciele sklepów internetowych powinni być na bieżąco z obowiązującymi trendami, aby nie dać się przegonić konkurencji. Sprawdź, co przyniesie ten rok – możemy Ci zagwarantować, że będzie ciekawie!

E-commerce a sztuczna inteligencja

Od jakiegoś czasu w branży e-handlu jest głośno o sztucznej inteligencji. Ten aspekt nowoczesnej technologii odgrywa coraz większą rolę w różnych dziedzinach życia – nie inaczej jest z zakupami online. W 2024 roku AI rozwinie się jeszcze bardziej, a internetowi klienci coraz częściej będą oczekiwać od e-sklepów rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Martwi Cię to? Pamiętaj, że tego typu narzędzia mogą wiele ułatwić również Tobie – sprzedawcy! AI jest doskonałe w personalizacji doświadczeń zakupowych: dzięki algorytmom uczenia maszynowego i szczegółowej analizie danych dostosowuje ofertę do indywidualnych preferencji i zachowań konsumentów. Z kolei efektywne chatboty pozwalają zaoszczędzić wiele czasu, odpowiadając użytkownikom na najbardziej podstawowe pytania w czasie rzeczywistym.

Cross-border, czyli sprzedaż międzynarodowa

W ostatnich latach coraz więcej firm decydowało się na rozszerzenie swojej działalności o kolejne rynki. W 2024 ten trend będzie się tylko pogłębiał, a cross-border (sprzedaż międzynarodowa) zyska na popularności. Ogromny wpływ mają na to zarówno pogłębiająca się globalizacja, jak i chęć sięgania po więcej i zdobywania nowych klientów. Sklepy internetowe, które aktywnie działają za granicą, odnotowują dużo szybsze wzrosty niż przedsiębiorstwa skupiające się wyłącznie na lokalnym rynku. W polskim e-handlu coraz chętniej wybieranym kierunkiem jest Europa Środkowo-Wschodnia (Czechy, Węgry, Rumunia).

Dostawa tego samego dnia i jeszcze szybsze płatności

Na pewno wiesz, że w e-commerce liczy się szybkość. Tempo życia bez przerwy rośnie, a klientom zależy na sprawnych, niemal ekspresowych zakupach. Właśnie dlatego coraz więcej osób chętnie sięga po nowoczesne rozwiązania, takie jak same-day delivery czy błyskawiczne płatności. Sklepy internetowe starają się sprostać tym wymaganiom, wprowadzając do swojej oferty innowacyjne metody. Niektóre firmy kurierskie już teraz pozwalają na dostawę jeszcze tego samego dnia, a po tę opcję będzie sięgać coraz więcej firm z branży e-commerce – i to już w 2024 roku. Jeżeli chodzi o płatności, powoli do lamusa odchodzą przelewy, które wymagają zalogowania do banku. Konsumenci chętnie wybierają np. Apple Pay czy Google Pay.


Zobacz też: ChatGPT w sklepie internetowym. Jak go wykorzystać?


Wersja na mobile – już nie tylko dodatek

Jeszcze niedawno aplikacje mobilne czy strony internetowe dostosowane do wersji mobile były jedynie dodatkami, w 2024 roku stają się normą. Wszystko dlatego, że smartfony stają się dla większości z nas „centrum dowodzenia”, a wiele osób rezygnuje z korzystania z komputerów. Nic dziwnego, w końcu urządzenia przenośne są coraz nowocześniejsze i posiadają ogromną liczbę funkcji, jednocześnie pozwalając na korzystanie z nich zawsze i wszędzie. Właściciele sklepów internetowych powinni pamiętać, że witryny niedostosowane do mobile będą coraz gorzej postrzegane.

Krótkie podsumowanie – trendy na 2024 rok

Łatwo zauważyć, że w 2024 roku w e-commerce będą się rozwijać nowoczesne technologie, które powoli stają się normą. Sztuczna inteligencja budzi sporo kontrowersji na całym świecie i zachęca do różnego rodzaju dyskusji, wiadomo jednak, że AI szturmem wdarło się do świata handlu internetowego i to już się nie zmieni. Przedsiębiorcom pozostaje dostosować się do zmieniających się trendów, aby nie wypaść z obiegu.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...