Dzisiaj mamy: Wtorek, 14 Maj 2024

Sprawdzone pomysły na promocje z okazji Black Friday w sklepie internetowym

2021.11.02

Black Friday 2021 zbliża się wielkimi krokami – do 26 listopada został niecały miesiąc. Nie ma czasu do stracenia! Warto z wyprzedzeniem zaplanować swoje działania, żeby jak najlepiej wykorzystać tę wyjątkową okazję. Czarny Piątek to dzień, w którym koszyki wypełniają się po brzegi – również te internetowe. Skorzystaj ze sprawdzonych sposobów na zwiększenie ruchu w swoim sklepie.

Ucz się na błędach i sukcesach z przeszłości

Na samym początku przeanalizuj, jak wyglądała historia sprzedaży podczas Black Friday 2020. Dobrym pomysłem będzie też cofnięcie się do 2019, głównie ze względu na specyfikę pandemicznego roku. Które produkty najlepiej się sprzedawały? Co się udało, a co nie wyszło? Jakie treści generowały największy ruch na stronie? W tym przypadku warto zaufać statystykom. Sprawdź również, które towary cieszyły się największą popularnością w ostatnim okresie. Prawdopodobnie to właśnie na nie będą polowali klienci. Wyróżnij je!


Może Cię też zainteresować: Sprzedawcy detaliczni intensywnie inwestują w e-commerce


Marketing szeptany i budowanie napięcia

Zorganizuj porządną kampanię w social mediach i nie tylko. Twoi odbiorcy powinni wiedzieć, że 26 listopada mogą się spodziewać czegoś specjalnego. W ten sposób zbudujesz napięcie i pozwolisz im się przygotować (także finansowo). Zadbaj o to, żeby roztaczać aurę tajemnicy, tak by zaintrygowani klienci śledzili Twoje działania jeszcze przed Czarnym Piątkiem. Dzięki temu możesz ich zachęcić do zapisu na newsletter, który pozwoli im pozostać na bieżąco.

Konfiguracja koszyka i remarketing

Na pewno zdajesz sobie sprawę z problemu, jakim jest porzucanie koszyków zakupowych. Statystyki mówią, że aż 2/3 klientów wycofuje się z zakupów przed ich finalizacją! Okres przed Black Friday to idealny moment, żeby skonfigurować swój koszyk. Pomyśl nad zmianą komunikatów i kampaniami remarketingowymi, które mogą zachęcić klientów do powrotu właśnie tego dnia. Świetnym pomysłem okaże się także umożliwienie konsumentom tworzenia listy życzeń, polegającej na zapisywaniu wybranych produktów. Dzięki temu cały czas mają do nich łatwy dostęp.


Zobacz też: Dlaczego warto zainteresować się social sellingiem?


Niech zakupy będą wygodne

Czasami proste rozwiązania są najskuteczniejsze. Niech Twój sklep słynie z łatwych, szybkich, intuicyjnych zakupów, zwłaszcza w takie dni, jak Black Friday. Czarny Piątek kojarzy się z kiepsko działającymi witrynami i przeciążonymi serwerami, które przestają się ładować. Jeżeli u Ciebie tak nie będzie, na pewno zyskasz! Zadbaj o niski loadtime sklepu online. Konsumenci powinni mieć dostęp do sprawdzonych, bezpiecznych operatorów płatności, dzięki którym nie będą się wahać. Skorzystaj też z usług odroczonych systemów płatności! Wtedy osoby nieposiadające w tym momencie wolnej gotówki również skorzystają z atrakcyjnych promocji. Jeżeli chodzi o Black Friday, bardzo ważna jest strategia. Dlatego właśnie warto planować swoje działania wcześniej.

Polecamy